Известие

Collapse
No announcement yet.

Няколко въпроса от новоизлюпен алфаджия

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Няколко въпроса от новоизлюпен алфаджия

    Пренасям въпросите си от темата за преброяването тук понеже не им е там мястото
    1) С ангренажна верига е
    2) Номера на двигателя е AK67202... и е двувалка. Има ли такива с 8 клапана
    3) Количеството масло (двигателното) е 5литра, но какво?
    4) Описание на български или поне на англииски, че с този италиански...
    5) Едната ми врата не се заключва - при натискане на бутончето то не потъва.
    6) Куп електрически проблеми, но те не ме притесняват - кръвта ми е съставена от електрончета и дупки само да открия кое къде се намира
    155, TS, 2.0i, 8V, климатроник, ABS - 92г
    Още малко толерантност никога не е излишна!

  • #2
    номера на двигателя требва да е АР а не АК май май
    алфа бензинова с един вал няма на пазара
    за маслото има 1289364 теми
    Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

    Comment


    • #3


      http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=26103
      четенето му е майката
      Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
      Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
      Peugeot 508 RXH 02.2013

      Comment


      • #4
        И ти е 8 клапанов двигателя
        Да си оправиш подписа.
        Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
        ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

        Comment


        • #5
          "номера на двигателя требва да е АР а не АК май май" - AК е
          "алфа бензинова с един вал няма на пазара" - ОК, ясно, 8-ца е
          "за маслото има 1289364 теми" - ОК, ще се поровя
          --------------------------------------------
          "Да си оправиш подписа." - слушам
          -------------------------------------------
          Alexanderbb, благодаря, ще чета, нали затова исках литература.

          А сега 2 проблема:
          1) Лампата за нивото на маслото в двигателя свети (всъщност за малко угасна), а според пръчката е на max. Кой е датчика за него, видях 3 - 1 до масления филтър (предположих, че е за налягането, но не би... като го извадих стрелката не помръдна от мястото си), 2-рия - на маслената магистрала - липса на налягане (светодиодчето) и 3-тия - в основата на блока - мислех, че той е за нивото (поплавък в картера), но изваждането на куплунга му и окъсяването му не доведоха до никаква промяна. Остава кабела да е окъсил (ако действието на датчика е да дава верига при ниско ниво) или прекъснал (ако е обратното). Това обаче е бял кахър, защото май двигателя плаче за ремонт - в книжката пише, че налягането на маслото при 4000 об/мин и 100гр. трябва да е >5, а при мен при 80гри 3500 об/мин е едвам-едвам 3 бара. Или пък маслото да е рядко (или оредняло - бензин, но от къде)... Чудя се, дали да му не сипя 15W40 (доколкото си спомням 10W40 пишеше в книжката). Всъщност, сещам се и за трети вариант - предпазния клапан на маслената помпа да го поддържа такова .
          2) Всъщност това е 5-тия от първия пост. Свалих механизма, но не виждам начин даго отворя. Някой да е патил? Никога до сега не съм се борил с централно заключване и затова ще питам - на куплунга има 4 извода - 2 дават пълно късо (0,1 Ом), а другите два - 4,3кОм.Единственото което знам е, че вътре има моторче, но нито една от двете двойки изводи не може да бъде здраво такова

          П.С. Емотиконите нещо не отговарят на тези от формата за писане на постинг, напр evil.
          155, TS, 2.0i, 8V, климатроник, ABS - 92г
          Още малко толерантност никога не е излишна!

          Comment


          • #6
            Абе човек ти си се побъркал с тва масло.Налягането не се вживявай толкова,дето се вика то и показанията не е гаранция,че са верни .Слушай и гледай двигателя как работи ти веднага го отвори.А за маслото по принцип селенията която се препоръчва от произв. си е доста тънко масло.Нашите красавици са малко капризни от към масло.Но при 15 год. кола и 15w40 да й сипеш едва ли ще ти направи проблем щото все пак мотора е малко или много захабен вече.Аз карам с liqui moly и съм доволен.Успех и не се кахъри толкова,квото и да правиш по тая кола да знаеш че си заслужава.ТЯ ще ти се отплати десеторно с емоцията на пътя,поне при мен е така
            ITALIAN POWER 155 1.8 TS 8V Lamborghini next

            Comment


            • #7
              Двигателя още не съм отворил (и дано не се налага), но може и да не е толково безобидно колкото ти изглежда, особено като се вземат впредвид следните факти:
              1) маслото е над макса и то не малко - едва ли някой ще налее толкова много!
              2) цвета му е прозрачен (леко чернеещ) - едва ли ще се сменя масло преди да се изхвърли, а и цвета на новото масло е прозрачно-жълтеникъв.
              Ако приемем, че маслото е силно разредено, то обяснява защо е ниско налягането (варианта предпазен клапан на маслената помпа отпада, защото на студено държи 4+ на празен ход) и защо датчика показва ниско ниво - поплавъка е потънал (ако е с малко водоизместване и е достатъчно тежък - все пак за масло е бил предвиден). На ниски обороти (<1800) придърпва, ускорява на тласъци (докато е студена, после почти не се усеща), а след това отлита като куршум - ако е пикаеща дюза може да дави (всичко това са само теоретични предположения - практическия опит го нямам все още). Ако е така (имам пикаеща дюза) това не трябва ли да се отрази и на празния ход (бетон са)? Разход на бензин е мога да кажа - при тези съмнения избягвам да я каркам. Следобед ще я карам на диагностика, но се чудя дали ако вадя 1 по 1 куплунгите на дюзите дали няма да се усети коя е - двигателя ще влоши по-малко работата си.
              155, TS, 2.0i, 8V, климатроник, ABS - 92г
              Още малко толерантност никога не е излишна!

              Comment


              • #8
                Датчика за нивото на маслото за под минимума и на мен вече не ми работи.... приципа му на работа обаче не е с поплавък
                Има нагревал дето го охладжда маслото...и ако няма масло да го охладжда нагревателя нагрява пластина която се отмества и отваря веригата и компа светва за ниво на маслото... при мен нагревателя е прегорял и търся сега дачтик... Съпротивлението на изправен датчик е 12 ома!!!
                Колкото до налягането и при мен на стунде мотор е 4, а като загрее на 80 и нагоре пада и на 0 стрелката и това малко ме дразни...отскоро ме ебава датчика и мисля че е той де...иначе лошо ако не е той...


                Даването на газ, води до пристрастяване!
                Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                Volvo V50 2.0D by RuBig

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от метъл
                  "номера на двигателя требва да е АР а не АК май май" - AК е
                  ак е калашников ама щом си рекъл
                  ти си спецът
                  Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                  Comment


                  • #10
                    Прав си - R-а е написан точно като K (ръбесто) с чертичка отгоре и тъпия катаджия така го е прочел, а аз гледах от талона.
                    155, TS, 2.0i, 8V, климатроник, ABS - 92г
                    Още малко толерантност никога не е излишна!

                    Comment


                    • #11
                      Нова порция въпроси . Никъде не открих (лепенка по купето или описание в книжката) какъв фреон (и какво количество се използва за климатроника - R12 или R134. Един майстор ми вика "след '90 всички са с R134" а друг - "...след '94. Компресор за R134 работи и с R12, но обратното е опасно" В крайна сметка ми го зареди с R12 (защото е по-скъп) 850гр и ми взе 60лв като преди това ми провери системата за теч като го наду с азот. В крайна сметка клима-та работи, но само в движение, на място не (включва и изключва), защото не включва перката - най-вероятно ще си търся датчик, но още не съм го проверил
                      155, TS, 2.0i, 8V, климатроник, ABS - 92г
                      Още малко толерантност никога не е излишна!

                      Comment


                      • #12
                        Принципно теб не ти трябва да знаеш с какъв фреон е!
                        Като отидеш при добър майстор на климатици той знае или поне знае къде и какво да чете.Би трябвало да пише какъв е фреона някъде по климатитната инсталация.
                        Успех
                        ALFA 155 1.8 TS 1993 - бивша
                        ALFA 156 2.0 1999 - бивша
                        ALFA 156 SW 1.9 16V jtd 2005

                        Comment


                        • #13
                          НАПРОТИВ, трябва ми!!! Иначе по какво да позная дали майстора е добър, или дребнав мошенник, който ще извърти така нещата, че килипира му да е по-голям, без значение, че това не е подходящото?!? Може би по думите на някой, който твърди, че даден майстор е много добър, а като го питаш защо смята така, ти казва "незнам, другите така казват"!

                          Furious 155, благодаря за инфото, твоя пост някакси съм го пропуснал. Излиза че имам прекъснат кабел, защото като извадя куплунга от датчика и дам накъсо клемите, не гасне. Всъщност, нещо не ми се вързва - ако е така както казваш, трябва да се ползва и масата. Единия му се подава 12V за подгряване (към маса), а другия е сигнален и при студен биметал дава +12 или маса, а топъл - нищо. Ако има 12 ома съпротивление това означава, че нагревателя и контакта са свързани последователно, но тогава като се нагрее достатъчно и прекъсне, ще спре и тока през него, т.е. няма какво да го поддържа топъл, той ще изстине и отново ще светне, т.е. ще мига, което всъщност никак не е лошо, но при мен свети постоянно. Утре ще го проверя, макар че за да съм сигурен ще трябва да сваля датчика, а не ми се ще ако нямам друг.
                          155, TS, 2.0i, 8V, климатроник, ABS - 92г
                          Още малко толерантност никога не е излишна!

                          Comment


                          • #14
                            За придърпването виж,преди да я караш на диагностика,да не смуче въздух от някъде!
                            4-те гумени маркуча на колектора/там при дюзите/,също огледай добре маркуча между дебитомера и колектора!
                            ALFA 155 1.8 TS 1993 - бивша
                            ALFA 156 2.0 1999 - бивша
                            ALFA 156 SW 1.9 16V jtd 2005

                            Comment


                            • #15
                              Колега, за фреона на климата трябва да имаш малка черна лепенка с бели надписи върху планката над фаровете. Опитах се да ти я покажа на снимката - дано не е отлепена при теб :
                              155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
                              Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

                              Comment

                              Working...
                              X